Trouble in Paradise - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Stan en Prisca uppedup - WaarBenJij.nu Trouble in Paradise - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Stan en Prisca uppedup - WaarBenJij.nu

Trouble in Paradise

Door: Dreamcompagny

Blijf op de hoogte en volg Stan en Prisca

16 Oktober 2006 | Nicaragua, Granada

Handleiding
Gefeliciteerd met de aankoop van uw EIGEN PARADIJS. Onze helpdesk staat altijd open voor uw vragen. Om enig ongemak te voorkomen, gedurende de jaren dat er nog geen telefoonverbinding is in uw EIGEN PARADIJS, hebben wij de meest gestelde vragen voor u op een rijtje gezet in deze handleiding.

HOE BEREIK IK MIJN EIGEN PARADIJS?
Om uw EIGEN PARADIJS te bereiken moet u de volgende stappen nemen: koop een vliegticket. Na aankomst op de tussenstopplaats* regelt u een taxi. Doe navraag bij het zoeken van een taxichauffeur over diens kennis over de stand van de geldeenheid. Uw volgende tussenstop* is de haven. Het woord: 'even' heeft vlakbij uw EIGEN PARADIJS een andere definitie als thuis. Deze definitie is een combinatie tussen benzine halen, vrienden zien en een cafébezoek Uit deze formule rolt voor u de vertrektijd van de boot. Deze vertrektijd kan sterk fluctueren.
Uw bootsman zal de conversatie over de prijs van de vaart altijd starten op open zee en nooit in de haven. Hou hier rekening mee in uw geldbudget, of voorzie uzelf met een extra paar droge kleren in een waterdichte tas.
(*de tussenstopplaats is een plaats waar een tussenstop wordt gemaakt. Dit is nog niet uw eindbestemming.)

HOE GARANDEER IK DE PRIVACY OP MIJN EIGEN PARADIJS?
De locale bevolking woont op de zuiderhelft van het eiland waar uw EIGEN PARADIJS zich bevindt. De 20-minuten durende wandeling naar de noordkant, waar uw EIGEN PARADIJS is gesituationeerd, hebben de meeste van hen nog nooit ondernomen. U bent dus verzekerd van volledige privacy en veiligheid.

HOE VERPLAATS IK ME OP MIJN EIGEN PARADIJS?
Aangezien een groot deel van de locale bevolking een eigen onverstaanbare mengelmoes van Spaans en Engels spreekt en zij nooit verder zijn gelopen dan de zuidkant van het eiland, kan men de lokalen niet als betrouwbare wegwijzers beschouwen. Voorzie uw EIGEN PARADIJS daarom van een boot. Met de boot vaart u gemakkelijk om het eiland heen, zonder de gevaarlijke jungle te doorwoeden. Voor aankoop verwijzen wij u graag door daar bijgeleverde brochure.
Tijdens uw verblijf in uw EIGEN PARADIJS raden wij u af om de boot in combinatie met alcohol en/of in het donker te gebruiken. Voor schadelijke gevolgen na zulks een toepassing van uw EIGEN PARADIJS kan Dreamcompagny & co. niet aansprakelijk worden gesteld.

HOE SLUIT IK VRIENDSCHAP MET DE LOKALE BEVOLKING?
Stap 1: scan uw omgeving zorgvuldig op de aanwezigheid van palmbomen en locals.
Stap 2: druppel uw ogen zodat zij rood zien en groet de lokale man met: Banana rum!' Wanneer de man in kwestie met een vragende blik blijft staan is stap 2 succesvol afgerond en kunt u voortdoen met stap 3.
Stap 3: begin een conversatie. Mix uw woorden onuitgebalanceerd in het Engels en Spaans.
Wanneer de conversatie wordt onderbroken door het vallen van een kokosnoot op het hoofd van een van de gesprekspartners, herhaal dan stap 1 nogmaals en probeer opnieuw.

WELKE FACILITEITEN ZIJN ER MOGELIJK OP MIJN EIGEN PARADIJS?
In de bijgeleverde bouwpakketten bij uw EIGEN PARADIJS vindt u de volgende onderdelen:
de sanitaire voorziening bestaande uit twee delen: A en B
A: een wc-rol en een takje.
Schuif het takje door het oog van de Wc rol. Dit bevindt zich in het midden van de rol. U kunt er doorheen kijken. Hang de combinatie op ooghoogte in zittoestand naast een kuil. Een kuil is een gat in de grond. Klaar is uw wc in uw EIGEN PARADIJS!
B: Een grote emmer en twee kleine emmertje.
Aangezien de meeste vloeistof in de grote emmer past, gebruikt u deze om zoet water op te vangen. De twee kleine emmertjes gebruikt u om zich te douchen. U neemt een beetje opgevangen water uit de grote emmer en gooit dat over u heen. Klaar is uw douchefaciliteit in uw EIGEN PARADIJS.
De andere bouwpakketten hebben betrekking op tijd en energie.
In pakket C zit een stoel voor in uw EIGEN PARADIJS. Daarin kunt u gaan zitten en duimen draaien. Hiermee zet u tijd om in wachten. Wachten op een technicus die de stekker in het stopcontact gaat stoppen zodat de metershoge, hoogfrequentie zendmast, 100 meter verderop, gaat werken en u van de nodige communicatiemogelijkheden gaat voorzien. Dit kan vandaag of morgen plaatsvinden, maar ook pas over drie weken.
Tenslotte zit in pakket D een zonnenergie-paneel. Hiermee kunt u stroom opwekken. Neem in acht dat dit niet betekent dat u genoeg energie verzamelt om een gehele avond niet in het donker op uw eerder genoemde stoel (c) te moeten doorbrengen.
Dreamcompagny biedt u de mogelijkheid tot internetaansluiting in uw EIGEN PARADIJS voor een luttele US$ 350 per maand.

WELKE ACTIVITEITEN KAN IK ONDEREMEN OP MIJN EIGEN PARADIJS?
Dreamcompany raadt u aan om vooral van uw rust te genieten. Dit doet u door in de hangmat tussen twee palmbomen te gaan liggen en de wereld aan u voorbij te laten gaan.
Voor de actieve EIGEN PARADIJS bezitter is er de mogelijkheid om bouwpakket 7 en 8 te bestellen (zie bijgeleverde brochure) om uw eigen strandhutten in elkaar te zetten. Raadpleeg voor gebruik uw locale termietenkolonie
Voor de ondernemende EIGEN PARADIJS bezitter zijn er scuba en snorkel sets bestelbaar om aan de enkele verdwaalde toerist te verhuren. Wij raden de ondernemende EIGEN PARADIJS bezitter af om de toerist te vermelden dat er buitengewoon agressieve barracuda’s en twee meter lange zusterhaaien achter het rif huishouden.

IK KOM NIET AAN MIJN BELOOFDE NACHTRUST TOE, WAT KAN IK HIERAAN DOEN?
Raadpleeg de receptencatalogus op dreamcompagny.com voor een verrukkelijk recept voor geroosterde hanen.
Dreamcompagny wenst u een prettig verblijf op uw EIGEN PARADIJS!
'You know you're special enough to deserve your own paradise!'

  • 16 Oktober 2006 - 07:03

    Margaret & Niels:

    Hola, estamos celosos!
    Mucho placer en la Nicaragua para el ultimo messe!

  • 16 Oktober 2006 - 15:39

    Lein:

    geniet nog maar ff van jullie eigen paradijs!!!
    veel liefs

  • 16 Oktober 2006 - 22:39

    Yvonne:

    Nee, dank je. Ik leef liever als God in Frankrijk in mijn eigen Nederlandse Paradijsje. Ik mis alleen nog zo'n grote regendouche en een local die me inzeept.....

  • 17 Oktober 2006 - 20:18

    Nele En Wouter:

    Wij hadden graag bij Dreamcompagny een pakket 'Eigen paradijs' besteld... Klinkt geweldig!!!!
    Geniet er nog van daar in Nicaragua en tot gauw!

    Groetjes

  • 04 November 2006 - 17:57

    Anne:

    jongens jongens hoe krijgen jullie het weer voor elkaar? prima hoor heb hier in mijn uppie flink zitten lachen. Zit nu een paar dagen in Utrecht, afwisselend bij broer, zus, vrienden en heb hier inmiddels mijn eerste salsafeestje bezocht met... Gloria!!! Die is hier een paar weken in Nederland. Wat wel erg lullig is voor der is dat de mensen die haar werk beloofd hadden allebei nog niets geregeld hadden, ondanks dat ze daar al maanden vantevoren over hadden gehad. Best vervelend als je daar pas in Nederland achter moet komen. Heb me nu dus maar een beetje over der ontfermd om toch wat leuke dingen te zien van Nederland. Ja, je kunt zelf niet zoveel als je geen geld verdient, he. Maar aangezien ik ook niets aan het doen ben speel ik voor gids :) Wel zo gezellig en het helpt me ook om hier weer een beetje meer mijn draai te vinden en zo kan ik weer mijn spaanse ei kwijt he! Ben erg benieuwd naar jullie verhalen, hoor ze het liefst live onder het genot van een lekkere bak koffie. Maak er nog wat moois van daar en we treffen elkaar in de lage landen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Stan en Prisca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 42531

Voorgaande reizen:

28 April 2010 - 20 Mei 2010

Marokko 2010

05 Januari 2005 - 30 November 2006

Pristan's wereldreis

Landen bezocht: